De eerste maand zit er alweer op - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Jasper Corts - WaarBenJij.nu De eerste maand zit er alweer op - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Jasper Corts - WaarBenJij.nu

De eerste maand zit er alweer op

Blijf op de hoogte en volg Jasper

25 Februari 2014 | Zweden, Växjö

Hejsan

Zo de eerste maand zit er alweer op. En ik moet zeggen de tijd is voorbij gevlogen. De laatste 2 weken zijn erg druk geweest. Maar ook weer overleefd. De sneeuw is hier helemaal verdwenen en het is dag en nacht boven 0. Soms hebben we er zelfs een zonnetje bij dat is dan ook meteen echt genieten.

Goed de laatste weken op school stonden in het teken van het afronden van de eerste course, na 5 weken les staat hier het examen op het programma. Aangezien het over een boek +/- 400 pagina’s ging heb ik er maar voor gekozen om mezelf een weekje in de libary op te sluiten. Ook moest ik even in een week mijn, vrij onregelmatige, ritme aanpassen want het examen stond gepland op vrijdag morgen om 8:00. Aangezien ik er vaak niet voor 12 uur uit was in de weken er voor moest het maar even gebeuren. Elke dag was ik zo rond 9:00 in de libary, de eerste dagen was het vroeg opstaan nog wel vermoeiend maar goed het wende ook wel weer snel. Op vrijdag dus het examen, gelukkig had ik de tijd aangezien je hier 5 uur krijgt voor een examen. Na het maken ging ik wel met een goed gevoel naar huis, aankomende week krijg ik het cijfer te horen, ik hoop op een Pass, dan zijn de eerste 7,5e punt ook binnen.

Gisteren (maandag) is mijn nieuwe course gestart. Deze course Leadership theories is denk ik wel een hele interessante course maar het gaat een drukke maand worden. 2 Boeken die volledig moeten worden behandeld, daarnaast nog een individueel paper en een groepsopdracht. Al met al best veel, maar goed genoeg tijd om er wat aan te doen.

Ook de Zweedse lessen lopen bijna ten einde, volgende week staat daar het examen voor gepland. Eerst op dinsdag een mondeling examen en dan volgend op vrijdag het schriftelijk examen.

Goed dat was school, gelukkig zijn er in de afgelopen weken ook weer de nodige party’s geweest. Ik weet ondertussen de Systembolaget goed te vinden, maar het blijft een prijzige winkel. Erg leuk was om ook Maja weer is tegen te komen, nadat zij vorig jaar bij mij in de klas heeft gezeten is het toch leuk om ook even haar tegen te komen.

Dan was zondag nog de ijshockey finale, deze ook maar even gekeken. Maar om half 3 was het toch tijd voor serieuze sport. Jammer dat AZ er niet zo over dacht.

De komende weken zijn naast school ook erg druk met de kleine tripjes. Aankomend weekend staat een weekendje Stockholm op het programma, met onder andere een city tour en (hoe kan het ook anders) een pubcrawl. Morgen(woensdag) hoor ik of ik nog een kaart voor Avicii heb in Stockholm, dan pakken we dat ook nog eventjes mee.

Dan is er een kort weekje “thuis” in Växjö en dan staat op zondag de trip richting Lapland op het programma. Uiteraard zal ik naar beide trips mijn camera meenemen en kom ik daar wel weer op terug.

De laatste tijd weer veel mensen via Facetime gesproken, erg leuk om jullie ook weer allemaal even te zien.

Jullie horen snel weer van me!

Hej Da!

  • 25 Februari 2014 - 22:16

    Werner:

    Leuk! Goed om te lezen dat je het prima hebt daar!
    Genoeg party's en uitstapjes, mooi hoor!

  • 26 Februari 2014 - 08:06

    Caroline:

    Hej Jassie, Wat is studeren toch gaaf!!!!. En een gave trip in het vooruitzicht.
    Knuffelen met de ijberen in Lapland!! opwarmen met warme chocomel..!!!
    geniet ze. Dikke kus van je mams. doeiiiiiiii

  • 26 Februari 2014 - 10:18

    Katinka:

    Hee jasper,
    Je vermaakt je goed zo te lezen !
    Heel veel plezier nog de komende tijd. Zal gaaf zijn als je avicii ook nog even mee kan pikken.
    Geniet ervan en veel plezier op je reisjes !
    Groetjes koos en katinka.

  • 26 Februari 2014 - 14:48

    Dirk:

    ha die Jasper.
    Leuk om weer een tussenstandje vanuit Zweden te kunnen lezen. Zo te lezen lekker bezig met de studie maar ook met andere leuke zaken. Gaaf om naar Avicii te gaan want dat gaat door, heb ik inmiddels gehoord. Zal wel een mooi concert gaan worden. Ook Lapland nog voor de boeg. Je hebt straks tijd te kort voor al die activiteiten!! Geniet er maar van! We keep in contact! Groeten Dirk

  • 14 Maart 2014 - 09:56

    Nicolette Reijner:

    Hoi Jasper,
    Leuk om je uitgebreide verslag weer te lezen.
    Joh wat beleef jij veel in het verre Zweden. Knap dat je er nog een studeerritme in krijgt.
    Veel succes met je examens en veel plezier in Lapland.
    Groetjes uit Monnickendam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Het komende half jaar ga ik een Semester studeren aan de Linneuniversitet in Växjö. Met dit blog wil ik iedereen op de hoogte houden.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 11117

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Växjö

Landen bezocht: