Lente in Växjö - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Jasper Corts - WaarBenJij.nu Lente in Växjö - Reisverslag uit Växjö, Zweden van Jasper Corts - WaarBenJij.nu

Lente in Växjö

Blijf op de hoogte en volg Jasper

23 April 2014 | Zweden, Växjö

Het is alweer ruim 3 weken geleden sinds mijn laatste blog (1 april), dus weer even tijd voor een update. De week van mijn verjaardag was een heel relaxte week, weinig lessen en prachtig weer. Op mijn verjaardag de donderdag, lekker rustig aan gedaan en goed een Fika gedaan met wat mensen van Vallgatan, in de avond heb ik mijzelf in mijn kamer opgesloten, AZ-Benfica, lekker gedronken helaas van het resultaat. Op vrijdag avond had ik een paar mensen uitgenodigd om even een kleine pre-party te houden en even wat te drinken, het resultaat een mannetje of 70 over de vloer en een gezellige avond. Om een uurtje of 2300 nog even naar Stallarna gegaan en om 4:30, na een afterparty in bed. Niks mis mee! Op zaterdag vooral uitgekaterd, in de avond nog een klein FIfa tournament gedaan met wat Duitsers en een Amerikaan.

De week stond vooral in het teken van het nieuwe vak global strategic management het klinkt heel wat, maar ik moet zeggen dat het niet heel veel voorstelt, dit ook omdat de lecturer de eerste weken ziek was en dus hebben we alleen maar seminars, over ons paper. Afgesloten wordt met een “take-home exam” wat gewoon weer een paper inhoudt, ik maak me niet echt zorgen om dit vak want we zijn goed op weg. Mijn vorige vak Leadershiptheories heb ik ook gehaald. Dat wil dus zeggen dat ik eigenlijk nog steeds een 100% score heb, het gaat dus naast al het feesten en tripjes maken ook top op school.

Op vrijdag avond nog naar de plaatselijke trots geweest, Östers IF, een club die speelt in de Superettan (zeg maar jupiler league). Het voetbal was niet om aan te gluren maar we hebben prima gezeten. Het hoogtepunt was toch wel het losgaande uitvak met 9 man er in. Op de zaterdag nog een mooi verjaardagsfeestje gehad, dus het was weer een geslaagd weekend!

Door de weeks vooral gewerkt aan het paper en op donderdag zouden Sandro en Nick een weekendje overkomen. Helaas had ik geen rekening gehouden met goede vrijdag, zo hadden we op vrijdag niet echt “iets te doen” in de avond. Maar goed dat was van later belang. Om half 12 heb ik ze van het station opgehaald, en hebben we in de woonkamer lekker zitten bijpraten onder het genot van een doosje bier.

Op vrijdag werden we wat laat wakker, ik zou ze Växjö laten zien, we zijn de stad ingelopen, hier een beetje rond gekeken en uiteraard een Fika gedaan. Hierna zijn we op pad gegaan naar de Campus hier ook even rondgekeken, maar vanwege de paasvakantie was het vrij uitgestorven. In de avond hadden we het idee om bij een pub op campus te kijken, hier zou iets van een feest zijn, viel tegen erg vage mensen. Toen maar de stad in gegaan om te kijken of daar wat te doen was, uiteindelijk in een Ierse Pub beland, daar weer lekker gedronken. Na afloop wat voedsel gehaald deze in de woonkamer zitten opeten en om het lichaam even te reinigen wat vodka er achter aan gegooid.

Op zaterdag was het schitterend weer, weinig wind strak blauwe lucht en zon, in de middag zouden we met mensen van Vallgatan gaan barbecueën, na eerst wat eten en drinken te hebben ingeslagen (en een nieuwe fietsband, want Nick had lek gereden) gingen we richting het meer, muziek aan en lekker hangen, prima zaterdagmiddag. Na verloop van tijd werden er toch maar kleine spelletjes gedaan, zoals Flunkyball, zoek maar op youtube op wat het is. In de avond was er wederom een verjaardagsfeestje, het thema was hippie birthday, gelukkig hield bijna niemand zich echt aan het thema, dus werd het een vrij normaal feest met de bijbehorende spelletjes. Op verschillende tijden hebben we allemaal ons bed gehaald.

Op zondag zijn we een dagje naar Kalmar gegaan, een stadje een uurtje verderop aan de kust. Hier hebben we uiteraard weer een Fika gedaan en even rond gelopen, uiteraard was zo goed al alles gesloten in verband met eerste paasdag. Na een paar uurtjes weer richting Växjö gegaan om een feestmaaltijd bij de McDonalds naar binnen te werken, in de avond nog een beetje Hans Teeuwen gezien en uiteindelijk tegen middernacht naar bed.

Aangezien Sandro en Nick vanaf Kopenhagen vlogen besloten we op maandag naar Malmö te gaan, de 3e stad van Zweden. Voor mij een feest der herkenning in het centrum, van het wedstrijdje van AZ in 2011. Het was wederom goed weer, dus lekker wat gegeten en gekeken bij de twisted torso, het gedraaide gebouw. Na een kleine 3,5 uur gingen Sandro en Nick richting Kopenhagen en ik zelf weer richting huis.

Ik vond het een erg gezellig weekend, bedankt voor het komen mannen! Daarnaast hebben ze me ook nog een mooi verjaardagscadeautje gegeven, 28 juni kunnen we een dagje rammen op Defqon 1.

De komende weken staan er weer leuke tripjes en evenementen op het programma. Aankomende zaterdag hebben we met wat Nederlanders maar een koningsdag georganiseerd, zoals het hoort beginnen we om 10:00 in de morgen, het zal een zware sessie worden.

Dan staat 9 mei een trip naar Gotenburg in de planning en het weekend erop gaat de grote roadtrip richting Noorwegen beginnen. Maar dat komt allemaal wel eerst aankomende week mijn huidige vak afronden en dan kan ik beginnen aan het laatste vak in Zweden (helaas).

Jullie horen weer van me!

Jasper


  • 23 April 2014 - 17:12

    Caroline:

    Hoi lieve Jasper,

    Vervelen hoef je je daar niet!!!!! Maar euh een Fika doen lijkt me ook wel wat!!!!!
    Succes met de tripjes, fika en natuurlijk de studie.
    heel veel liefs uit Egmond Doeiiiiiiii kus mams

  • 23 April 2014 - 17:30

    Anous:

    Hee maf niemand begint om 10 uur op Koningsdag maar ik wens je alle succes. Attent dat je zelfs daar de koning eert. XXX

  • 23 April 2014 - 20:12

    Dirk:

    Hè Jasper. Leuk om de volgende episode van jou verblijf in Zweden te lezen en zo te lezen, het is niet echt vervelend daar! Leuk dat de mannen uit Egmond op bezoek zijn geweest!! En dat het de studie ook lekker gaat vind ik ook goed om te lezen. Hou dat vast tot het einde. Groeten Dirk

  • 28 April 2014 - 17:48

    Gerard Senior:

    Leuk verslag over jouw verblijf in Zweden.Zijn er ook drommedarissen.? Bij Milan wel.heeft er lekker op gereden.Sara heeft gekeken.Ze wil een lage voor haar verjaardag zaterdag groetjes van gerard en rie,

  • 06 Mei 2014 - 16:21

    Anje:

    He Jasper,
    Goed zeg 100%resultaat en dat naast je andere activiteiten. Zeg veel plezier met je trip naar
    Noorwegen en ook de komende maand nog in Zweden, groetjes Anje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jasper

Het komende half jaar ga ik een Semester studeren aan de Linneuniversitet in Växjö. Met dit blog wil ik iedereen op de hoogte houden.

Actief sinds 13 Jan. 2014
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 11109

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 16 Juni 2014

Växjö

Landen bezocht: